MangaFan

Ha szereted a mangákat itt a helyed!! (:

Akár az igazi haj, az anime haj is számtalan hajszálból áll. Ime néhány egyszerű hajforma. Sok esetben azonban a kontúr sokkal görbültebb egycsomóban a végeknél. Az alsó vonal hajlítottabb mint a felső ami egy bizonyos tömörséget ad a haj rajzolatának.



Ha már ismerünk néhány fajta haj-csoportot kiválaszthatjuk a legmegfelelőbbet a megrajzolandó anime figurához. A sok hasonló forma folyamatos ismétlése számtalan különböző hajformát eredményez. Olyan hajformát alakíthatunk ki amilyent csak akarunk a különböző hajfonatok hozzáadásával.


Nézzünk néhány kevésbé bonyolult formát. A különböző hajhosszúság is meghatározza a karakterünk jellegét.


Néhány példa még a különböző alap hajformára. Figyeljük meg hogy a haj hogyan változik meg a görbítések illetve csavarások által.



Lehet a haj rövid, vagy hosszú, lelógó, vagy feltornyozott a fejtetőn tetszés szerint. 



Ismét néhány példa különböző anime hajformára. Csak néhány ötlet amiből választhatsz a teljesség igénye nélkül, de kiindulásnak talán elég. A további variációs lehetőség szinte korlátlan.



Szintén néhány példa, most a hosszú haj variálási lehetőségekre, ami lehet akár férfi, akár női hajzat. Ügyeljünk mindig arra, hogy a hosszú haj rajzolásánál mindig hajlítsuk, görbítsük a vonalakat. Legyen „esése” a hajnak.



Íme még néhány példa a hosszú haj rajzolásához. Néhány példa a „lófarok” frizura megvalósítására.








forrás:How To Draw Manga




A ruhák megrajzolásánál figyelembe kell venni a ruha anyagát (vastag, vékony, merev, selymes), hogy a ruha esését, gyűrődését hűen tudjuk ábrázolni. Néhány alapvető példát találhatsz a fenti rajzokon a ruhák statikus esésére, illetve könyökhajlatnál vagy vállnál a gyűrődésre.



Az első rajzon, a ruha szabadon esik, míg a másodikon már mozgásban van, mintha a szél fújná, vagy a viselője szaladna.


Néhány véletlenszerű példa csomóra (masni) és kabátujjra. Külön figyelmet érdemel a hajlatok, gyűrődések helyes beállítása.


Néhány összetettebb egymást részben fedő gyűrődés A baloldali képen az anyag szabadon lengedezik a szélben, a másikon az alja a földre támaszkodik. Itt kap hangsúlyt a „visszagyűrődés” ami természetes hatást kölcsönöz a rajznak.


Figyeljük meg a felső képen a gallér ábrázolását, ahogy eláll a nyaktól. A második és a harmadik kép a külső ruhán lévő szabadon elhelyezkedő gallér helyzetét mutatja.


Figyeljük meg az anyag esését egy mozgásban lévő karon. A kézfej alatt lévő rész szinte függőlegesen hullik alá, míg a karon fekvő rész már elhajlik, ezzel mintegy lendületet kölcsönöz a kép összhatását illetően. Hangsúlyozzuk a gyűrődést a karon, ez hangsúlyozza az anyag lazaságát.


Három különböző formája az ingujjnak a karon. Normál „statikus” állapot.
 Mozgásban lévő kar, kissé felcsúszott ingujjal. 
Felgyűrt ingujj.


Néhány különféle ruhanemű illetve ingujj ábrázolása a testen, hangsúlyozva a gyűrődéseket.


Ha bő ruhát, vagy köpönyeget rajzolunk, vegyük figyelembe az anyag redőzött esését. Meglehet a rajz árnyalása kissé nehéznek tűnik, de érdemes gondot fordítani rá, mert a végeredmény egy valódi háromdimenziós hatást fog kelteni.


Jól mutat a rjzon, ha az ing ujja hosszabb, mint az ing alja. A felsőkabátnak a sok gyűrődés és a „hanyag elegancia” lezser külsőt kölcsönöz.


Különböző szabású férfi illetve női kabátok. Válasszunk a karakterünknek a hozzá legjobban illő ruhaneműt.


A nadrág lehet rövid vagy hosszú, de mindenképpen tegyünk bele gyűrődéseket a térdhajlatoknál, hogy az esése ne legyen merev, csőszerű. A férfi nadrág mindig egy kissé bő szabású, míg a női inkább testhez simuló.


Néhány példa a bő alsóruházatra. Figyeljük meg hogyan gyűrődik a laza anyag övön alul.

forrás:How To Draw Manga


Kezdjük egy meglehetősen gyakori érzelmi megnyilvánulás ábrázolásával, a szomorúsággal. Ezt az érzelmet a legjobban a szemöldökök vonalvezetésével lehet érzékeltetni, ami jellemzően középen felfelé ível. Az arckifejezésből ítélve a figura már-már sírásban tör ki.


Ez az arc egy elfojtott keserűséget fejez ki. Inkább szomorú, lehangolt. A szemek kisebbek, mert nem női, hanem férfi szemek, a száj is hosszabb, vékonyabb vonalú, mint az előző kép női alakjáé.

 
Ez az arckifejezés átmenet a szomorúság és a harag között. Összehúzott szemöldökök, mérgesen kiabáló szájforma, szemlátomást sértő szavakat kiabál.

 


Az arckifejezésből ítélve az illető mérgesen megszid valakit. Általában ha haragos embert akarunk ábrázolni, azt úgy tudjuk hangsúlyozni, ha leszegett fejjel rajzoljuk meg, összehúzott szemekkel, szűk pupillákkal.

 


Ezen a képen a szereplő kissé meg van zavarodva, arckifejezéséből ítélve nem igazán érti miről is van szó. Jellemzően az egyik szemöldöke feljebb van, mint a másik, és a szája kissé lebiggyesztve.

 


Itt látható, mennyire mélyen kifejező lehet, ha a figurának csukva van a szeme. A csukott szem nagyon sokféle érzelmet fejezhet ki, aszerint, hogy a szájat hogyan illesztjük hozzá. A csukott szem megerősíti a száj formálta érzelmet, ami lehet bánat, öröm, elgondolkodás stb.

 


A boldogság harsány kifejezése a nagyra tátott száj, óriásira nyitott szemek és a felhúzott szemöldök egyidejű megjelenítése.

 


Ez a karakter is boldog, de nem olyan harsányan, mint az előző. Sokkal visszafogottabb. Jellemzően a szemöldökök kissé lefelé hajlanak a külső széleken. A szemek félig lecsukva, kissé melankolikus külsőt kölcsönöznek a karakternek.

 


Az ijedtség, vagy a meglepetés tipikus ábrázolása. Nagyra nyitott szemek, összeszűkült pupillák, elkerekedő száj a jellemző.

 


Ez a figura nem annyira érdeklődő, inkább ingerült. Az íriszek szűkek, a szemöldökök lefelé íveltek és a száj is kicsire van húzva.

 

forrás:How To Draw Manga



A szemek a legjellemzőbbek az anime stílusú karakterekre. Ez a legkifejezőbb része az arcnak. Nagyon fontos, hogy ezeket korrekten tudjuk megrajzolni. Ebben a részben próbálok bemutatni néhány tipikusan női, majd férfi szemet, hogy ki tudd választani a számodra legmegfelelőbbet, amit a megrajzolandó karakteredhez kiválaszthatsz.

Kiegészítés:
Eredetileg csak az egyik szem lerajzolásának a technikája volt látható, de mivel jeleztétek, hogy gondot okozhat a másik szem szimmetrikus másolása, nos az eljárás ugyan az, csak mindent mintegy tükörképként kell megrajzolni

    
Kezdjük a szem megrajzolását a felső görbülettel. A felfelé irányuló hajlat lesz az arc legmagasabb pontja.

   
Utána a szem alsó részét rajzoljuk meg. A szem méretének meghatározásához használjuk a segédvonalat ami a felső rész két végpontjából indul ki és az alsó találkozási pont behatárolja a méretet.

      
Radírozzuk ki a segédvonalat és rajzoljuk be a szemgolyót. A szemgolyó lehet ovális vagy kerek, ezt tetszés szerint választhatod.

    
Rajzoljuk bele a szemgolyóba az íriszt, majd azt az ovális (vagy kerek) kis kört, ami majd a ragyogást fogja biztosítani aszerint, hogy honnan kapja majd a megvilágítást.

   
Végül rajzoljuk meg a komplett szemet a szempillákkal együtt, kiemelve a szem csillogását, azzal, hogy a felső részét mindig világosan hagyjuk.

   
Húzzuk ki erőteljesen a vonalakat, és ezzel kész is a szem.


Íme egy más stílusú szem, ez nem kerek, hanem elnyújtott, lapos. Az eljárás ugyanaz mint az előbbinél, úgyhogy nem írom le még egyszer lépésről lépésre a rajzolás menetét.


Néhány példa a különböző stílusú szemek kialakítására.

forrás:How To Draw Manga 




A legtöbb férfiszem vékonyabb és keskenyebb mint a női, bár kivételek azért itt is vannak. Kezdjük a rajzolást egy , kissé  vastag vonallal, majdnem vizszintesen, egy kis görbületet adva neki.


Halványan húzzuk meg a két segédvonalat, ez megkönnyíti a szem alsó részének a meghatározását. Ne legyen túlzottan meredek, vagy lapos nagyon lapos, mert a végeredmény egy csukott szem lesz.


Finoman rajzoljunk két átlós vonalat a szem alsó és felső részének a meghatározásához, majd erre merőlegesen két kis görbét, amiből a szemgolyót fogjuk kialakítani. Utána radírozzuk ki a segédvonalakat és rajzoljuk meg az iriszt.


Rajzoljunk egy ovális fényfoltot a szemlencse bal oldalára és egy „beszúrást” a jobb oldalra.


Rajzoljuk meg a pupillát és árnyaljuk a szemöldök és a szem közötti részt. Ne aggódj ha a szem túlságosan nőiesnek tűnik, számos esetben a kettő között szinte alig felfedezhető a különbség.


Egy másik szemforma, (akárcsak a női szemeknél ld. előző fejezet) ami nem annyira kerekded, hanem elnyújtott. A rajzolás folyamatát itt se akarom még egyszer leírni, mert megegyezik a már előzőleg leírtakkal.

Itt találhatsz egy férfi szem gyűjteményt. Néhányat nehéz megkülönböztetni a női szemektől, különösen, ha azok fiatal (gyerek)karakterhez tartoznak


Ha már megrajzoltad a jobb szemet, mi sem könnyebb a balt is lerajzolni, mindössze egy pontos tükörképet kell készíteni a jobbról, amint azt a mellékelt ábra mutatja.


Valószínűleg nem csak szemből fogod lerajzolni a karaktereidet, hanem valamilyen szögben is. A segédvonalak segítségével meghatározhatod az elfordulás szögét, és ennek megfelelően lehet a szemeket elhelyezni az arcon.


Ugyanez igaz a másik irányra is. Figyeld meg, hogy a rajzon a bal szem valamivel kisebb mint a jobb, mivel a szemek is követik az arc görbületét (vigyünk bele egy minimális perspektívát)

forrás:How To Draw Manga



Néhány jellemző anime orr és száj: ékszerű, kicsi, hegyes, hosszú vékony. Néhány egyszerű vonallal meghatározhatjuk az orr és a száj elhelyezkedését az arcon, mielőtt kidolgoznánk a végleges formáját.


Az orr és a száj profilból való megrajzolása nehezebb mint szemből, vagy valamilyen szögből. A megrajzoláshoz elég néhány egyszerű egyenes vonal.A lényeg: az orr, az ajkak és az áll mintegy félkört ír le. A felső ajak befelé, az alsó kifelé görbül.


Az áll, nem feltétlenül egy egyenes vonal kell, hogy legyen, lehet kerekített, vagy szögletes, erőteljes, vagy lapos, a karakter jellemének kihangsúlyozására ez is alkalmas.


Néhány jellegzetes orr és száj formája. Nagyon fontos elemek, a szemek mellett, egy karakter hangulatának kifejezésére.

 


Ugyanezek a hangulati elemek figyelhetők meg itt is, de mostmár az áll hozzárajzolásával együtt.


forrás:How To Draw Manga



Ebben a részben bemutatom hogyan rajzoljunk anime arcokat különböző szögekből.


Kezdjük egy nagy kör rajzolásával. Osszuk vízszintesen három, és függőlegesen két részre. Nem probléma, ha a függőleges vonal nem két egyforma részre osztja kört, nem szükséges, hogy az arc két oldala nem tökéletesen egyforma.


Rajzoljunk két segédvonalat „V” alakban az áll irányába. Lényeg, hogy a segédvonal a kör harmadik harmadával legyen érintő. Ez a segédvonal fogja meghatározni az áll méretét.


A továbbiakban rajzoljunk két háromszöget a jobb, illetve a baloldalra, ezzel kialakul az áll és az állkapocs. Máris körvonalazódni látszik az arc kialakulása.


Jelölés szinten rajzoljuk be a szemeket, a szájat és az orrot. Az orr és a száj a körön kívülre az alsó háromszögbe kerül.


Most rajzoljuk be a jellegzetes formájú szemeket.


Ugyanezt a folyamatot most csináljuk végig úgy, hogy az arcot fordítsuk el ¾ fordulattal jobbra. A folyamat ugyanúgy nyomon követhető mint az előzőekben, úgyhogy nem írom le mégegyszer az egészet.

 

 

 

 

Most már nyugodtan gyakorolhatjuk az arc lerajzolását különböző szögekben.

 

És végül még néhány egyszerű, de különböző stílusú anime arc.


forrás:How To Draw Manga



Nézzük először a karokat. A kar három részből áll. (nem fej, tor, potrohJ). Felkar, alkar és a kéz. Mindegyik rész megrajzolását egy-egy ovális körívvel kezdhetjük. Tudom, sokan nem szeretik ezeket a segédvonalakat használni (én se), ez csupán egy lehetőség ami megkönnyíti a karok pozicionálását.


Ha ezzel megvagyunk lehet elkezdeni azon mesterkedni hogy a rajzunkat,  élethűbbé tegyük. Először csak körvonalaiban legyen hasonlatos a valódihoz, az izmokat ráérünk később is kialakítani. Némi nehézséget a könyök megrajzolása okozhat.


Néhány példa a karok hajlítására. Figyeljük meg, hogy a részek hogyan fedik át egymást. Könnyebb lesz áttekinteni ezeket az átfedéseket, ha használjuk a segédvonalakat, amiről már korábban is volt szó.


Kicsit már kezd bonyolódni a helyzet. Kezdjük el véglegesíteni a vázlatunkat, mielőtt hozzákezdenénk az apróbb részletek megrajzolásához is.


A lábak megrajzolásának a menete tulajdonképpen hasonló a kezekéhez. Itt különösen hasznos lehet azoknak a bizonyos ovális segédvonalaknak a használata, legalábbis az arányok helyes „bekalibrálása” szempontjából.


Néhány tipp a különböző mozdulatok megrajzolásához. Különös figyelmet érdemel a térdek megrajzolása, ami talán a legtöbb problémát okozhatja.


Persze, nem csak elölről kell lábakat rajzolni, hanem hátulról is. Az, hogy a lábak hogyan csatlakoznak a törzshöz, sokmindent nem tudok mondani. Lehet egyenesen is fojtatni, vagy két kis félkörrel jelezni a feneket.

 

 

forrás:How To Draw Manga 







Weblap látogatottság számláló:

Mai: 1
Tegnapi: 3
Heti: 4
Havi: 111
Össz.: 59 176

Látogatottság növelés
Oldal: Manga rajzolás
MangaFan - © 2008 - 2024 - mangafanoknak.hupont.hu

A HuPont.hu egyszerűvé teszi a weblapkészítés minden lépését! Itt lehetséges a weblapkészítés!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »